Dlaczego wyposażenie sklepu jest ważne?

Dlaczego wyposażenie sklepu jest tak ważne

 

Tworząc od wielu lat elementy wyposażenia sklepu takie jak regały, POS czy ekspozytory sklepowe musimy zwrócić uwagę na szereg aspektów. Proces projektowania musi przewidzieć wszystkie funkcje, udogodnienia jak i przewidzieć potencjalne niebezpieczeństwa czy wyeliminować problemy w obsłudze. Musimy skupić się także na wytrzymałości oraz designie tak aby klient widząć przykładowy regał czuł profesjonalizm marki, która skorzystała z takich rozwiązań.

Elementy wyposażenia sklepu, ich użyteczność, wygląd, odbiór sensoryczny w dużej mierze rzutują na wizerunku danego sklepu. Nie mniej ważnym aspektem jest możliwość transformacji modułowej i uniwersalnego charakteru jaki pozwala na przebudowywanie ekspozycji dostosowanej do konkretnej ilości produktów czy charakteru jaki pozwala na przebudowywanie ekspozycji dostosowanej do konkretnej ilości produktów czy charakteru prezentowanej oferty. Oznacza to, że zanim stworzymy dany produkt, musimy skupić się zarówno na osobie obsługującej nasze produkty wyposażenia sklepu jak i na potencjalnym kliencie korzystającym z jego usług.

 

Funkcjonalność

 

 

Odpowiednie ekspozytory, POS, półki czy regały z produktami powinny być maksymalnie użyteczne i funkcjonalne. Oznacza to, że ich wymiar powinien być dostosowany w ten sposób, aby produkt można było odpowiednio zaprezentować i aby był odpowiednio dostępny dla klienta. Zbyt wąskie kosze, za wysoko usytułowane półki czy za płytkie regały mogą powodować dyskomfort klienta i wpływać negatywnie na wygląd ekspozycji.

Nagminnie popełnianym grzechem w tej materii są ekspozytory, które posiadają za blisko ulokowane haczyki. Powoduje to iż bardzo ciężko zdjąć z niego produkt. Musimy zadbać o komfort osób, które najczęściej będą korzystały z naszych POSów czy ekspozytorów. Warto zadbać o przejrzystą przestrzeń, która ułatwi podjęcie decyzji, sprawi iż zakupy staną się przyjemnością a nie walką z ekspozycją.
 

Design

 

W tym wypadku skupiamy się na odbiorze wizualnym. Jednak nic bardziej mylnego, cechy zawarte w poprzednim punkcie, takie jak odpowiednie rozmieszczenie produktów i przejrzystość ekspozycji, w znacznej mierze wpłyną na wygląd danego ekspozytora. Nie mniej jednak staramy się także zadbać o odpowiednie zaprojektowanie naszych elementów wyposażenia sklepu pod kątem dobranych materiałów, jakości wykonania i projektu designerskiego. Odpowiednie zagięcie, połysk, szlif czy łączenia produktów to fundamentalne cechy, którymi kierujemy się przy tworzeniu naszych ekspozytorów.
 

Bezpieczeństwo

 

Ostatni punkt jednak pierwszy w hierarchii naszych priorytetów to bezpieczeństwo. Zdajemy sobie sprawę jak ważnym elementem tworzenia ekspozycji jest przewidzenie różnych, niecodziennych sytuacji, Wyposażenie sklepów musi być tak skonstruowane aby nie stanowić potencjalnego niebezpieczeństwa dla osób poruszających się w jego otoczeniu. Tutaj należy się skupić na wielu scenariuszach jednak aby zobrazować Państwu najczęstsze zagrożenia przedstawimy to na zaledwie kilku przykładach z dnia codziennego. Wyobraźmy sobie niestabilny ekspozytor, który przewraca się ponieważ ktoś się o niego oparł. Kosze z produktami wykonane ze zbyt słabych materiałów, które pod naciskiem produktów wyginają się.

Ostro zakończone haczyki, które stanowią niebezpieczeństwo zarówno dla dzieci jak i dla osób dorosłych. Musimy pamiętać, że sklep to miejsce, które przez obecność tłumu generuje wiele nieprzewidzianych wypadków takich jak przewrócenia, potknięcia, uderzenia czy wypadki wynikające z dziecięcej aktywności. O tym wszystkim musimy pamiętać w procesie projektowo- produkcyjnym.

To tylko fundamentalne założenia, którymi nasza firma kieruje się przy tworzeniu przyjaznych elementów wyposażenia sklepu. Jesteśmy dumni, że rozwijamy się dla Was, a nasze technologie wpływają pozytywnie na sferę, w której tak często, wszyscy się poruszamy.

Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach:

Kontakt

MAZUR-TOM Krystyna Jurczyk
ul. Modrzewiowa 82, Wójtowo
11-010 Barczewo, Polska
NIP: PL 739-030-46-50

tel.: (+48) 89 513 97 01
e-mail: mazurtom@mazurtom.pl