Wyposażenie czyli styl sklepu

Wsparcie w aranżacji powierzchni sklepowych- tak kuszą handlowców producenci, którzy do tej pory oferowali jedynie wyposażenie sklepów. Zdaniem fachowców właściciele sklepów decydują się przede wszystkim na rozwiązania seryjne. To rozwiązanie znacznie tańsza, co ma znaczenie zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego i niepewności, jaka będzie przyszłość biznesu. Jednak Ci sami fachowcy przyznają, że to co najtańsze nie zawsze jest najlepsze.

Wyposażenie na zamówienie

Producenci mający w swojej ofercie wyposażenia sklepów przygotowywane na indywidualne zamówienie zaczynają dostrzegać problem i wprowadzają do oferty nowe usługi. Wiadomości handlowe opisują działania jednej z firm, która zaczęła kłaść wyjątkowo duży nacisk na optymalne wykorzystanie powierzchni przez dobór odpowiednich modułów, wysokości, szerokości i zakończenia regałów oraz odległość między półkami. Takie podejście ma pomóc przekonać właścicieli sklepów, że wydatek na wyposażenie to inwestycja długoterminowa.

Dla tych, którzy mimo wszystko uważają, że kupno mebli wykonywanych na zamówienie jest zbyt drogie, rozwiązaniem mogą być regały systemowe. Można je dopasować podobnie, jak klocki, w zależności od potrzeb. Dzięki temu właściciel ma możliwość swobodnej rozbudowy i zmiany aranżacji, jeśli zachodzi taka potrzeba. Systemowe regały sklepowe przystowane są do ekspozycji wszystkich rodzajów produktów- od batoników po torby z proszkami do prania.

Dostawa to za mało

Samo dostarczenie mebli to jednak nie wszystko. Producent mebli musi się liczyć z tym, że klient będzie od niego oczekiwał pomocy w aranżacji placówki. W ramach doradztwa specjaliści podpowiedzą, jak ustawić półki, gdzie wyeksponować, które towary i dlaczego akurat tam. Pod uwagę wezmą zasady merchandisingu, rodzaje towarów, a także- co równie ważne- obowiązujące przepisy.

O tym, jak ważne jest takie doradztwo przekonuje się coraz więcej właścicieli małych sklepów osiedlowych, podgryzanych przez sieci dyskontowe. W sklepach sieciowych każdy towar ma swoje miejsce i zależy ono od wielu czynników. Zawsze jednak podporządkowane jest nadrzędnemu celowi- zwiększeniu sprzedaży. To jedna z przyczyn przewagi dyskontów nad małymi sklepami

Dobry doradca oferujący wyposażenie sklepów będzie więce umiał podpowiedzieć, w jaki sposób zorganizować sprzedaż w sklepie. Czy przy pomocy lady, czy samoobsługi? W którym miejscu umieścić pieczywo i dlaczego dobrze jest postawić obok stoisko z dżemami? Doradca musi wiedzieć czemu niektóre towary powinny znajdować się przy kasie lub przy wyjściu i odpowiednio wyjaśnić swoje stanowsiko. Nie powinien zapominać o oświetlaniu. Dobrze umieszczone lampki mogą bowiem pomóc wyeksponować ważne z puntku widzenia sprzedaży towary.

Właściwy czas na zakupy

Kupując wyposażenie do sklepu trzeba pamiętać także o tym, że sezon handlowy nie jest jednolity. Są okresy, kiedy potrzeba więcej towaru- na przykład przed Bożym Narodzeniem, takie gdy może go być mniej. Kto pomyśli o tym w czasie wyboru regałów będzie miał przewagę. A jeśli sam nie pomyśli, to powinien mieć pewność, że doradca mu o tym powie.

Dla producentów wyposażenia takie podejście oznacza większy wysiłek. Jednak w sytuacji, kiedy konkurencja jest coraz ostrzejsza, a handlowcy gospodarują pieniędzmi wyjątkowo oszczędnie, może się wydawać, że innego wyjścia nie ma. Tak, jak właściciele powinni inwestować w coraz lepsze wyposażenie sklepów, nadążające za najnowszymi trendami, tak producenci muszą przeznaczać więcej środków na usługi, które do tej pory wydawały się słabo powiązane z branżą

Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach:

Kontakt

MAZUR-TOM Krystyna Jurczyk
ul. Modrzewiowa 82, Wójtowo
11-010 Barczewo, Polska
NIP: PL 739-030-46-50

tel.: (+48) 89 513 97 03
e-mail: mazurtom@mazurtom.pl