Ekspozytory sklepowe- jak wybrać sprzęt i dopasowany do potrzeb?

Ekspozytory sklepowe, stojaki czy regały to sprzęt pozwalający na uporządkowanie i odpowiednie zaprezentowanie towaru w sklepie. Na rynku znajdziemy szeroki wybór wyposażenia sklepowego, wykonanego z różnych materiałów i w wielu kształtach oraz wymiarach. Sprawdź, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę.

W naszej firmie Mazur-Tom oferujemy wyposażenie sklepów powstające z elementów metalowych. Poznaj zalety metalowych mebli sklepowych i skontaktuj się z nami – pomożemy dobrać modele idealnie dopasowane do potrzeb.

Meble sklepowe: jaki materiał wybrać?

Meble sklepowe, takie jak ekspozytory, stojaki sklepowe czy regały sklepowe, najczęściej wykonywane są z metalu. To rozwiązanie ma wiele różnych zalet.

Podstawową jest wytrzymałość metalowego wyposażenia oraz możliwość umieszczenia na nich naprawdę ciężkiego towaru (dotyczy to zwłaszcza regałów magazynowych). Kolejną zaletą jest stabilność oraz odporność na zniszczenia czy niekorzystne warunki zewnętrzne.

Metalowe ekspozytory są też bardzo wygodne, jeśli chodzi o utrzymanie czystości. Zabrudzenia nie wnikają w metal, można łatwo się ich pozbyć. Proste jest także samo odkurzanie takiego sprzętu.

Warto też docenić względy estetyczne metalowych ekspozytorów czy stojaków. Dzięki malowaniu proszkowemu możliwe jest nadanie meblom dowolnej barwy oraz ciekawej faktury. Kolory nie bledną, powierzchnia pozostaje gładka i lśniąca.

Do produkcji mebli sklepowych wykorzystuje się również drewno. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że jest to droższe rozwiązanie. Warto je stosować głównie przy produktach ekskluzywnych. Pośrednią opcją są ekspozytory metalowe np. z drewnianymi półkami.

Wybierając ekspozytory do sklepu, warto wziąć pod uwagę kilka aspektów.

Po pierwsze – wymiary. Ekspozytor musi być dobrze dopasowany do wielkości powierzchni ekspozycyjnej. Warto zawczasu dokładnie zaplanować sposób jego ustawienia.

Po drugie – mobilność. Czy chcemy, aby ekspozytor posiadał kółka? Pozwoli to na wygodne przemieszczanie go w obrębie sklepu. Dotyczy to głównie lżejszych ekspozytorów np. na prasę, okulary czy drobne akcesoria. Koniecznie sprawdźmy, czy konstrukcja jest stabilna i nie stwarza zagrożenia dla klientów i obsługi. Możemy również wybrać model z odczepianymi kółkami.

Po trzecie – rodzaj półek. Jeśli wybieramy prosty ekspozytor z półkami, zwróćmy uwagę na sposób ich ustawienia. Czy zamieszczone są pod kątem prostym, a może stopień nachylenia jest mniejszy? Wybierając model z regulacją kąta nachylenia sprawimy, że ekspozytor będzie nadawał się do prezentowania różnego typu produktów. Musimy jednak pamiętać, że niektóre produkty najlepiej wyglądać będą w ekspozytorach stworzonych specjalnie z myślą o nich. Mowa tu np. o charakterystycznych prezenterach na prasę, na okulary, czapki czy też bieliznę.

Warto również zadbać o odpowiednią estetykę dopasowaną do charakteru sprzedawanych produktów. Elektronika czy nowoczesne gadżety najlepiej prezentować się będą w nowoczesnych, minimalistycznych ekspozytorach np. z blachy perforowanej. Z kolei wiejskie produkty spożywcze w ekspozytorach z drewnianymi półkami o rustykalnym charakterze. W odpowiednich miejscach możemy umieścić też logo firmy czy ważne informacje o produktach.

Akcesoria dodatkowe

Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest wybór prostego ekspozytora, do którego dokupić można różnego rodzaju akcesoria dodatkowe. W ten sposób staje się on sprzętem bardziej uniwersalnym, który możemy zmieniać w razie potrzeby. Wiele sklepów oferuje takie modułowe rozwiązania.

W takim przypadku bazą często jest prosty ekspozytor z metalowej kratownicy. To praktyczny sprzęt – łatwy w czyszczeniu, niezbierający kurzu i zapewniający dobrą cyrkulację powietrza. Do kratownicy możemy domontować różne akcesoria, takie jak np. kosze ekspozycyjne, odpowiednio dobrane haczyki, półki lub szuflady, a nawet małe elementy obrotowe.

Ekspozytory są niezbędne w każdym dobrym sklepie. Powinny być przede wszystkim odpowiednio dopasowane do potrzeb i charakteru sprzedawanych produktów. Muszą też umożliwiać bezpieczne i wygodne poruszanie się po sklepie oraz komfortowe przeszukiwanie produktów.

Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach:

Kontakt

MAZUR-TOM Krystyna Jurczyk
ul. Modrzewiowa 82, Wójtowo
11-010 Barczewo, Polska
NIP: PL 739-030-46-50

tel.: (+48) 89 513 97 01
e-mail: mazurtom@mazurtom.pl