Regały sklepowe: które z nich najlepiej sprawdzą się w twoim sklepie?

Regały sklepowe to niezbędne wyposażenie każdego sklepu. Dzięki nim możemy skutecznie przyciągnąć wzrok klienta, w przejrzysty sposób wyeksponować towar i zaprezentować różne dostępne opcje. 

Dlatego wybór dobrego regału to poważna sprawa. Stabilny, trwały i dopasowany do specyfiki asortymentu skutecznie zwiększy sprzedaż. Z kolei niedostosowany do wielkości pomieszczenia czy niepraktyczny nie wpłynie pozytywnie na komfort obsługi i klientów. 

Zobacz, czym kierować się przy wyborze i sprawdź wyposażenie sklepów dostępne w ofercie firmy Mazur-Tom

Regały sklepowe: podstawowe informacje

Regały sklepowe to bardzo szerokie pojęcie. Określamy nim zwykle różne formy sprzętu, który pozwala na odpowiednie zaprezentowanie towaru. Do grupy tej zaliczyć możemy m.in. proste lub bardziej rozbudowane stojaki, ścianki i wyspy ekspozycyjne z koszami czy hakami, tzw. displaye czy nawet kosze ekspozycyjne.

Rola regału jest ogromna. To od nich zależy, czy produkty będą widoczne, czy przyciągną wzrok potencjalnych klientów. Ich zadaniem jest również umożliwienie klientowi dokładnego zapoznania się z różnymi wersjami produktów. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów budowlanych bądź wnętrzarskich, gdzie prezentujemy wiele kolorów pytek, tekstyliów, listew itp. Odpowiednie regały pomogą uporządkować drobne i mające wiele różnych wymiarów elementy jak np. gwoździe.

Regały oraz inne elementy sklepowych ekspozycji najczęściej wykonane są z metalu lub wytrzymałego drutu stalowego. Drut stalowy jest odporny na wysokie obciążenia oraz niekorzystne warunki zewnętrzne. Dodatkowo korozji zapobiega malowanie proszkowe bądź ocynkowanie sprzętu. Wiele regałów ma formę “siatkową”: pozwala to nie tylko zapewnić odpowiedni efekt wizualny, ale też zagwarantować właściwą cyrkulację powietrza.

Dopasuj sprzęt do indywidualnych potrzeb

Zanim zdecydujemy się na konkretne modele regałów, musimy dokładnie określić swoje potrzeby. Kluczowa jest dostępna przestrzeń, na której możemy eksponować towar. Przy wyborze należy wziąć pod uwagę wielkość sklepu, ale też cały układ: ustawienie istniejących już regałów, alejki, umiejscowienie kas itp. Zwłaszcza w przypadku większych sklepów zakup konkretnego rodzaju oraz ilości regałów sklepowych powinien być poprzedzony wykonaniem całego projektu zagospodarowania przestrzeni.

Od projektu zależeć będzie, czy wybierzemy stojaki przyścienne, czy też raczej dwustronne bądź nawet obrotowe. Musimy zadbać o to, by oszczędzić maksymalnie dużo przestrzeni, a jednocześnie pozostawić odpowiednio dużo miejsca dla klientów – by czuli się komfortowo.

Należy też rozważyć, czy interesują nas regały mobilne – np. kosze ekspozycyjne czy stojaki na kółkach. Opcja ta dotyczy zwykle nieco mniejszych i lżejszych regałów np. na prasę lub różne drobne akcesoria. Wybierając regały na kółkach, warto zdecydować się na te posiadające solidną blokadę czy hamulce.

Jakie cechy są najważniejsze?

 Z analizy przestrzeni ekspozycyjnej sklepu dowiemy się, jakie wymiary regałów będą dla nas najbardziej odpowiednie. Wiemy już też, że musimy wybierać pomiędzy sprzętem jednostronnym, dwustronnym lub obrotowym; z kółkami lub bez. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Na pewno kolejnym kluczowym parametrem jest maksymalne obciążenie – musimy dopasować wytrzymałość sprzętu do tego, co chcemy na nim prezentować.

Niezwykle ważne jest zapewnienie właściwej stabilności ekspozytora – to kwestia komfortu, ale też bezpieczeństwa klientów. Warto wybrać modele z regulowanymi stopkami, które dostosują się do konkretnego podłoża. Nie bez znaczenia jest materiał, z którego wykonano stojak – nie powinien być zbyt lekki i chwiejny.

Kolejna ważną kwestią jest pojemność. Dobry regał sklepowy nie zajmuje dużo miejsca, a jednocześnie może pomieścić sporą ilość towaru. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na model z haczykami czy koszami, zwróćmy na to uwagę. Wybierając model z półkami, dowiedzmy się, czy można je regulować. Czasami możliwa jest również zmiana ilości półek bądź innych elementów. Dzięki temu dostosujemy sprzęt do indywidualnych potrzeb.

Zadbaj o reklamę i efekt wizualny

Regały sklepowe pełnią w pewnym sensie funkcję reklamową, dlatego powinny odpowiednio się prezentować. Dobierzmy rodzaj regału do eksponowanego towaru – ich charakter powinien być spójny. Dlatego np. ekskluzywne produkty premium warto wystawiać na stojakach z blachy perforowanej, mających elegancki i nowoczesny charakter.

Warto zorientować się, czy stojaki bądź inne ekspozytory dają możliwość zamieszczenia logo sklepu na swoim szczycie. Istotne są również listwy cenowe, na których możemy zamieszczać ważne informacje bądź teksty reklamowe.

Rodzaje regałów sklepowych

 Wybierając wyposażenie sklepu, możemy zdecydować się na gotowe, kompleksowe rozwiązania. Możemy też wybrać bardzo uniwersalne rozwiązanie, jakim jest stojak – krata, a następnie dobrać do niego różnego rodzaju akcesoria: koszyki, haki, półki itp. Taka opcja pozwala nam dowolnie przebudowywać sklepową ekspozycję i dopasowywać ją do aktualnych potrzeb. Możemy też zdecydować się na odkręcane kółka z hamulcem.

Jak już wspomniano, najbardziej uniwersalny i popularny jest stojak w formie kratownicy. Możemy kupić tego typu regały mające dodatkowo półki, haczyki czy kosze ekspozycyjne. Do wyboru mamy również typowe stojaki półkowe, które sprawdzają się, gdy potrzebujemy tylko płaskiej pozycji ekspozycyjnej. Warto wiedzieć, że niektóre stojaki posiadają możliwość regulowania kąta nachylenia półek, co okazuje się często bardzo przydatną opcją.

Eleganckim rozwiązaniem są stojaki  z blachy perforowanej. Nowoczesny design sprawia, że świetnie nadają się do eksponowania produktów z grupy premium bądź tych związanych z mediami czy elektroniką.

Drobne akcesoria lub inne niewielkie produkty najlepiej jest prezentować w specjalnych koszykach, które również mogą stanowić element większego stojaka. Natomiast duże produkty dobrze prezentować się będą w koszach ekspozycyjnych z drutu stalowego.

Regały sklepowe są niezbędne, jeśli chcemy w przejrzysty sposób wyeksponować towar i zachęcić klientów do zakupu. W ofercie Mazur-Tom znajdziesz szeroki wybór doskonałych jakościowo elementów wyposażenia sklepowego.

Więcej na podobne tematy znajdziesz w artykułach:

Kontakt

MAZUR-TOM Krystyna Jurczyk
ul. Modrzewiowa 82, Wójtowo
11-010 Barczewo, Polska
NIP: PL 739-030-46-50

tel.: (+48) 89 513 97 01
e-mail: mazurtom@mazurtom.pl